Ingen vet hur ons namn stavas, och detta pa grund av att Thailandarna sjalva verkar gilla att variera stavningen! Sa vi kor ett litet mellanting! Men detta ar val typiskt Thailandskt; "jaja, det gor val inte sa mycket, inte sa noga!". Vem kan motsta denna mentalitet?
Resan till on gick smidigt och vi reste som tidigare berattat med nattbat. Efter forsta natten upptackte vi dok att vi fatt var andra rond av bedbugs. Evelina klarade sig med ett par bett (for den som inte vet - ett par bett ar illa nog!) och stackars Linn blev helt sonderbiten! Ijja hamnade nagonstans mitt emellan i bettvag. Vi raknade ganska snabbt ut att det var de nagot tveksamma madrasserna pa baten som givit oss dessa parasiter, men for sakerhets skull bytte vi bungalow! Vi larde oss efter forra rundan att de tar ca ett och ett halvt dygn eller mer for betten att dyka upp efter man blivit angripen! Naval, denna gang visste vi hur vi skulle rada bot pa problemet (kortisonsalva och tigerbalsam) och persen var snabbt och latt avklarad!
Forsta dagen gick i det lugna tempot, vi tittade omkring lite i Tong Sala, ons huvudstad och bekantade oss med omgivningarna. Andra dagen hyrde vi mopeder igen! Kart aterseende av denna sa fortraffliga aktivitet! Vadret var ok, men inte super, men vi tog oss till andra sidan on och tittade pa ett vattenfall pa vagen dit. Val pa norrsidan snorklade vi och vi sag en hel del akvariefiskar! Konstigast var dock sjogurkorna (vi tror det var sjogurkor) som lag pa botten till ingen synlig nytta for oss som saknardjupare marinbiologiska kunskaper!
Tredje dagen var det dags for det vi komit till on for - det sa omtalade fullmoonpartyt!
Vi forberedde oss med chang, pizza och en ordentlig middagslur! Darefter bar det av med den vansinnigaste bilfarden (vi skrek..) nagonsin till Haad Rin pa ons ostsida for "fullmoonering"
Tre tjejer i vantan pa att taxin ska hamta upp oss!

For er som inte kanner till fenomenet "fullmoonparty" kan vi lite snabbt beratta att det i princip ar en enorm strandfest, mellan 5000-15000 (beroende pa nar pa aret) manniskor samlas pa atranden for att dricka, dansa, mala sig sjalva i neonfarger oh ha allmant roligt!
En brakel av folkmassan som alltsa har star pa stranden och dansar

Detta var en mycket annorlunda upplevese, men det var jatteroligt! Vi dansade och drack ol och undvek att prata med en australiensk man i ovre trettioarsaldern som bar omkring pa en upblasbar krokodil (badleksak), Ijja akte rutchkana, och vi alla hade danstavling med nagon snubbe som kom fran nagot land.
Tva festprissar koper forfriskning

Narmare titt pa en av "barerna" (trabank med sprit pa)
Nu sitter vi i Bangkok och minns var glada ungdom. Vi har hittat ett trippelrum (ja, Linn ar fotfarande med oss!) for nastan inga pengar och det ar frascht ocksa! Just nu har vi haft lite tekniska problem sa dessa bilder ar vadvi har att erbjuda for tillfallet! Men ar ni snalla sa ska det kanske komma fler!
Hej sa lange!