onsdag 23 september 2009

Beijing!

Hej alla trogna lasare!
Vi ar nu i Beijing, Kina!
Vi kan inte komma in pa varan blogg under var vistelse har,
men vi gar att na pa vara respektive mailadresser!
Evelina: evelina_svensson_@hotmail.com
Anna-Sofia-Ia-Ijja: annasofiamg@hotmail.com
Vi kommer forhoppningsvis med uppdatering i Hong Kong eller Fillippinerna!

Tills dess - skot om er!

fredag 18 september 2009

Sista dosen bilder for denna gang! Fran nedan (som innan):
  • 1 bild pa 2 vackra damer och en Gingis Khan
  • 1 bild pa Ulan-Bataars huvudgatas borjan
  • 1 bild pa evelina i motljus tagen for att visa hur man skymtar bergen i bakgrunden.
  • 1 bild pa Evelina och en modern byggnad i centrala UB
  • 1 bild pa Sukhbaatar square (okand stavning) och regeringshuset i bakgrunden.
  • 1 bild pa en mysig liten park i UB
  • 1 bild pa ett horn i en affar dar IKEA hade lite grejor - aven har, aven har!
  • 1 bild som exempel pa hur man plotsligt och oanandes kan bryta benen av sig (dock ingen som gjort det...an!)
  • 2 bilder fran var favoritpub (besokt hela 3 ggr!) The Grand Khan irish Pub
























































Vi fortsatter i samma glada anda! Fran nedan:
  • 3 bilder fran templet inomhus
  • 3 bilder fran templets utsida
  • 1 vybild over gers i den lilla gerbyn vi sov
  • 2 bilder pa omgivningarna kring geren
  • 3 bilder pa en erfaren vandrare
  • 1 bild pa myskvall med the inne i geren
  • 1 bild pa var motstraviga kamin i geren
  • 1 bild pa Evelina med "sin"hast
  • 1 bild pa A-S med "sin" hast
  • I bild pa var hastguide (tv) och var underbara vardinna Haliuna (th)!
  • 1 mycket modern ger med parabol - nytt moter gammalt!
  • 1 bild pa evelina nar hon fikar
  • 3 utsiktsbilder kring vart avlagset belagna hostel
  • 1 bild pa kulissen fran filmen om Gingis Khan.
  • 1 bild pa den enorma Gingis Khan statyn







































































































































































































































































































































En ytterligare bildstrommning :) Mycket att ta igen. Fran nedan:
  • 3 bilder pa "the thousand Lama's rock"
  • 1 Bild pa "Turtle rock" - ser ni att det verkligen liknar en skoldpadda?!
  • 1 bild da vi gar fran Lamas rock
  • 1 Vybild i narheten av Turtle rock
  • 1 Bild pa en vackert malad sten pa avstand, helig plats.
  • 1 Bild pa en gammal wit man "The white granfather" som lar alla barn att det ar roligt att dansa
  • 1 Narbild pa den vackert malade stenen
  • 2 vybilder nedat dalen fran den malade stenen
  • 2 bilder precin innan och under tiden vi tar oss over en LASKIG hangbro!
  • 1 bild pa templet vi besokte
  • 3 bilder fran templets utsida
  • 1 bild fran templets insida
  • 1 bild pa utsikten fran templets fonster.