Efter annu en knakrossande bussfard med karaoke kom vi fram till Siem Reap kl 6 torsdagmorgon. Vi fick tag i en gullig tuk-tuk chaffis som tittade pa oss som att vi var helt galna nar vi sa vilket hostel vi ville till. Efter lite forklaringar och visningar pa kartan forstod vi att vi hade last den helt fel (det vi hade prickat in lag 3km utanfor stan) och efter annu lite velande i stan efter hotell tog han oss till King Hotel dar vi nu bor. Mitt i stan, rent och fint. Tack Chai!
Stadsfloden.
Dagen efter paborjade vi vart templiska aventyr! Vi cyklade (en fet omvag) till Angkor Wat, kopte 3dagars passet och bajkade runt bland tempel och ruiner. Mycket haftigt och helt enormt stort! Vi cyklade runt och sag fyra tempel (valdigt langt emellan templena och vagarna ar inte direkt av svensk standard.. Inte heller cyklarna).
Vart forsta tempel.
Hund forbjuden men troja OK.
Tradet dar Angelina Jolie svingade sig i i Tomb Raider.
Detta klattrade vi upp i.
Sahar brant var det.
Drick och kartpaus i skymningen.
Dag tva gick vi upp halv fem pa morgonen for att se soluppgangen. Chai hamtade oss vid fem och vid halv sex-sex sag vi solen stiga upp bakom Angkor Wat. Och bakom nagra moln, men det var fint! Var racerforare korde oss runt bland 4-5 andra tempel och vid halv tio akte vi hem och sov till tre. Aven denna kvall gick vi till Pub street, finns ju inte sa mycket annat att valja pa, och at gott och drack vin for forsta gangen pa resan! Vi traffade ett par killar vi mott pa bussen fran kusten hit och drack ett par drinks med dem.
Med nagot tunga huvuden vaknade vi idag och cyklade ut till Angkor Wat for att se sjalva Angkor Wat som vi hade sparat till sist. Att det var 3000grader varmt och att benen var mora efter att ha cyklat pa cyklar som var under all kritik glomdes snabbt bort. Angkor Wat ar helt fantastiskt!
Angkor Wat.
åh fy fasiken vad underbart det ser ut!!
SvaraRaderaHej Min kära dotter!
SvaraRaderaTänk, vilka fantastiska skatter världen kan bjuda på. Jag som älskar allt som har med religionsboningar att göra känner mig mäkta avundsjuk på vartenda ett litet tempel som ni såg och besökte.
Samtidigt är jag så hjärtansglad över att du får möjlighet att uppleva så mycket Anna-Sofia och kan förundra dig över det som människan har skapat i sitt strävan efter att komma närmare det gudomliga.
Bra också att ni varvar det andliga med det lekamliga och äter och dricker gott. Människan är inte skapt för kulur allena, så att säga.
Från det upphöjda till det lågställda. Hur är det med insekter på er resa? Jag har läst att man måste vara mycket noga med att tömma och rengöra allt sitt bagage, helst frysa ner det under några timmar, för att inte ta med sig hem några gratispassagerare till Sverige. Det påstogs att sådana små rackare som trivs i sängar kan överleva i väskor och kläder upp till 18 månader och föröka sig gladeligen efter det. Tänkt på det så att ni inte tar med er hem några onödiga suvenirer.
Ha det så bra i värmen. Njut stort av livet.
Jag älskar dig.
Hälsningar till Evelina.
Kram-
mamma Anna-Maria
hahaha gud vad jag skrattar åt den där vinflaskan!
SvaraRaderaser jätte härligt ut. lite avis är jag nog. det är storm i dubbe och det är storm i helsingborg. ta hand om er ! massa pussar och kramar x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x