tisdag 1 december 2009

Doing the Phi-Phi






































HEJ!
Nu ar det alltsa bara en vecka kvar tills vi kommer hem till Swedenland. Kanns konstigt, men det ska bli sa kul att traffa er allihopa! Vi forsoker dock att slippa tanka pa julhysteri, minusgrader och snoblandat regn och njuter i fulla drag av sista rycket.


































































Efter Phuket tog vi oss till Kho Phi-Phi, denna underbara lilla (alltsa, lilla!) trafiklosa o, dar vi motte upp Linn igen. Hon hade varit en angel som fixat varsta schysta hotellrummet till oss. Nara till stranden, skona sangar, rent och frascht. Anda downern var att det luktade bajs och avlopp i toan. Vi misstankte att vi duschade i bajsvatten, men tack gud for ignoransen och vi duschade glatt vidare. Bilder fran Phi phi ovan!

Forsta dan gick vi ner en svang pa stranden. Vattnet var turkost och 35grader varmt (vattnet alltsa...). Pa kvallen gick vi ut en svang och en ol blev manga och Evelina snubblade till och fick en spink i halen. Jaja, tankte hon, jag fixar det sen. Feststamning nedan!





















Aven nasta dag tog vi oss en svang om stranden. Bada och sola och bara ha det ratt sa bra! Vi ordnade snorkeltur for dagen efter. At gott drack gott. Livet ar ratt sa najs ibland. 3e dagen tog Eve sig i kragen efter patryckningar fran Ijja och Linn att ga till sjukhuset. Varldens gulligaste personal! Efter att ha sprutat i bedovningen drog de ut en 2cm spink. Inget bad pa tre dagar och penicillin i fem. Kunde alltsa inte folja med pa snorkelturen men lakaren sa pa fragan om man fick dricka "not too much" sa det kandes anda OK.































Dag fyra akte Linn och Ijja ut pa sjon for sitt snorkelaventyr. Det bar av till "Bamboo Island for snorkling nr 1 och darfter lunch pa stranden! (Bilder nedan: Ijja och Linn pa vag, Linn snorklar, Ijja och fisk, Bamboo Island)



































































Pa vag fran Bamboo Island sags vilda delfiner!














Mycket haftigt! Efter det oplanerade delfinskadandet var det dags att ga vidare i den zoologiska djunglen och aka till Monkey Beach, en strand full med overviktiga apor, men som lag valdigt fint till! (Bilder nedan: Pa vagen in till Monkey Beach, valnard apa).





































Vidare bar det av mot Maya bay, den sa beromda stranden dar filmen "The Beach" med Leonardo Di Caprio spelades in. Vagen dit gick via "The Viking Cave" (grotta dar vikingar gomde skatter..eller liknanade..) och Pily Bay, en mycket vacker lagun! Darefter snorkling nr 2. Lite rekreation pa Maya Bay vantade och det plaskades mest ruint i det grunda vattnet! (Nedan: Vikinggrottan, Pily Bay, plask i vattnet pa Maya Bay)
































































Turen gick vidare narmare PhiPhi for snorkling nr 3 och darefter beskadades solnedgangen (bild nedan) fran baten! En harlig dag, men Evelina var saknad!
















Det var Phi-Phi. Pa sondagen tog vi oss till Kho Pha-Ngan vilket innebar bat-buss-nattbat. Det gick smidigt men nattbaten var one of a kind. Dock sov vi (hyffsat) gott och kl sex nasta morgon var vi framme. Kommer en liten uppdatering om det senare, men nu kan vi saga att vi har det bra. Mycket bra! Var bungalow ar fin och stallet ar pa stranden och har pool och gym for den intresserade. Imorgon ska vi pa full moon och skaka de lurviga! Bilder fran baten nedan!







































































2 kommentarer:

  1. nä fy fan vad fint det ser ut! jag blir typ bländad av bilderna för här har vi inte sett solen på ett par veckor sådär..

    SvaraRadera
  2. tycker du har lite taniga ben ijja! så fort solen tittar fram här rullar lärarna ner persiennerna så vi kan se powerpointen. kul! saknar er snart kommer ni hem! KRAM Sofie

    SvaraRadera