Jaha, och visst kan aven vi vara lite sadar extra turistiga!
Idag har vi spenderat dagen till sjoss och till ons. Gick upp i ottan for att bli hamtade av en tuktuk (misstanker att de forst glomde hamta upp oss, men det gjorde ingenting!)
Frukost ingick i priset och vi intog den och tittade ut over havet (bild ovan). Ganska tidig morgon och det kandes som att den annars sa livliga stranden holl pa att vakna. Strax efter frukost var det dags att ge sig ivag och lagom till avfard hade morgonmolnen slappt sitt grepp och en riktigt fin dag verkade vanta!
En liten ybild over Sihanoukvilles strandpubstracka.
Bild pa Sihanoukvilles strand
Vi akte ivag och kom efter en stunds batande fram till den forsta on dar vi skulle snorkla! Solen sken och vi var noggranna med solskyddet och snorklade runt som de tva valrossar vi kande oss, helt utan den smidighet som de rutinerade snorklarna hade, men vi var glada anda! Vattnet var klart och efter ca 30 minuters snorkling var det dags att bege sig vidare, denna gang till det sa omtalade Bamboo Island.
Forsta on vi snorklade utanfor
Val framme pa Bamboo Island blev det lite markligt. Stranden var ganska full med brate och den var valdigt liten och hade mycket folk. Vi solade lite pa baten och sedan var det dags for lunch som vara guider ordnade till oss. Grillad kyckling med en baguette och sallad till alla utom oss. Vi fick dito minus kycklingen. Efterratten var annanas och banan och man blev hyfsat smamatt pa lunchen trots vissa spartanska undertoner.
Efter lunchen fragade var guide om vi ville ga over till andra sidan on for att se "a long beach". Vi hakade pa och marcherade genom djunglen dar cickador spelade hogt som tusan!
Sned Evelina marcherar i djungeln med var guide i bakgrunden.
Val framme pa andra sidan forstod vi genast varfor alla pratade om denna Bamboo Island (med tanke pa foregaende strands skick hade vi misstankar om att vi missuppfattat nagot..)! Det var alldeles underbart vackert!! Vattnet var kristallklart och det fanns inte manga turister pa den langa, rena, fina stranden! Inte manga manniskor over huvud taget! Vi var lyriska och badade och njot i ca en halvtimme innan det var dags att atervanda till andra sidan on igen och var bat som skulle ta oss till det andra snorkelstallet for dagen.
Strand 2 (aka. den fina stranden)
Vi promenerade tillbaka och satte oss i baten, till skillnad fran andra sidan on hade det mulnat lite och blaste ganska kraftigt sa vi blev ordntligt blota under batfarden till snorkelstalle nummer tva. Val framme var solen i moln och vi kande oss nagot tveksamma att hoppa i igen. Detta innan vi kom pa att vattnet harover alltid ar varmt! Vi kastade oss i och vilken tur det var! Aven om solen inte lyste upp vattnet, sa var korallerna fler och i massa olika konstellationer och farger! En god stund cirkulerade vi i vattnet pa behagligt avstand fran taggiga mystiska tingestar innan det var dags att bege sig tillbaka till fastlandet, utan branskador!
Vilka nymfer!
SvaraRaderaSolbrända och granna. Ni ser mycket lyckliga och nöjda ut. Det är underbart att se sitt barn så glatt.
Vi hoppas att känslan består.
Kram-
mamma Anna-Maria