Var forsta natt spenderade vi pa ett valdigt sunkigt stalle med rattor och utan sittring pa toa. Vi gick och bytte idag och numera valdigt nojda!
Vi har valdigt manga dagar i Kambodja da vi kom pa att man endast far ett 30dagars visum till Thailand och for att slippa halla pa och krangla med att aka ut och in fran Thailand har vi beslutat oss for att stanna har i ca 2,5 veckor. Eftersom vi fatt utesluta Filippinerna pga av tyfoner som aldrig slutar komma sa har vi mer tid i Kambodja och Thailand an vi tidigare planerat. Men det kan vi nog leva med.....
Som foljd av detta har vi ju valdigt mycket tid i Kambodja sa vi forsoker att inte overbelasta varken oss eller vara dagar. Idag efter frukost, byte av hem och kortspelande hyrde vi var sin cykel for att kolla museum. Halvvags dit exploderade evelinas dack och vi vande. Cykelmannen fixade dacket med varldens hogsta musik i bakgrunden och vi cyklade vidare. Struntade dock i museet for tiden inte hanns med, men sag Independence Monument och Wat Penh. Cyklade sen tillbaka, upptackte var underbara takterrass/lounge/restaurang/common room och ska nu snart ata. Maten vi haft har hittills har varit helt fantastiskt underbar! Man blir glad varje gang man blir hungrig!
En dryck (ja, skall drickas) med orm i. Ska enligt var guide vara mycket bra for halsan... Man fick smaka, men fran den kannan lag aven en dod fagel. Vi tackade nej.
Ijja med konstig grej som var guide bjod pa. Ingen visste vad det var, Ijja trodde orm. Till slut berattade han att det var ratt griskott blandat med grishud. Evelina var glad att hon inte provade.
Vart Floating Hotel.
Ijja tittar ut.
Cham Village.
En moske i Cham village.
Independence Monument i Phnom Penh.
En gata i Phnom Penh. Ska kanske sagas att omradet dar vi bor ser inte riktigt ut sahar. Bor i nagon typ av hippie/backpackers neighbahoood. Blivit erbjudna bade det ena och andra preparatet och nej Roland, Anna-Maria, Eva och Bengt, vi har inte nappat.
Wat Penh.
Inne i templet.
Mycket apor i parken.
Ett stort ur i parken. Hogsta punkten i Phnom Penh for ovrigt (27 meter...)
åh najs! hoppas kambodja blir super!
SvaraRadera