måndag 19 oktober 2009

soliga dagar!
















Hej alla glada!


Vi skriver nu fran ett i tva dagar soligt och varmt Nha Trang! Efter regn utan dess like har det spruckit upp och ar stralande solsken och over 30 grader i skuggan!


Vi bor pa ett trevligt hostel i cantrala Nha Trang (jaja, sa stort ar det ju inte..). Nha Trang kan beskrivas lite som en mindre, varmare version av Gran Canaria. Har kryllar av vasterlandska turister och i princip alla locals pratar engelska. Hittade avenen vasterlandsk mataffar dar vi lyxade till det med lite godis och annat som varit svart att fa tag pa. Rittersport och cheese-chips var stora favvisar! Fanns aven Wasa knacke men det kandes som att ga ett steg for langt.


Dagarna har gatt i det slappa tecknet och det var ju det vi ville, ganska skont att slippa vara kulturell :) Forsta kvallen festade vi aven lite pa hostellets bar. Majoriteten av folket har ar festsugna australienare och vi ar ju inte de som ar dem... Var forsta drink (vodka redbull) var gratis som kompensation for att vi inte blev hamtade sa som var bestamt utan att vi istallet fick ga massa kvarter med tung packning i os(och da menar vi os)regn! Men det forlats snabbt och en drink blev plotsligt fler. Och det blev heller inte lugnare nar agaren kom, glad i hagen och festsugen.. Fick lite hungerskanslor (framat vad vi trodde var smatimmarna, men snarare var ca 22.45) och at indisk fyllemat. Stotte pa vara danska vanner fran bussen och satt och snacka lite. Sen blev vi trotta och gick och lade oss. Efter lite chattande med vara brittiska roomies.


Vi har, som tidigare skrivits, bokat fem natter har, men skulle ryktet stamma och vadret vanda till det regniga igen ar det mycket troligt att vi lamnar Nha Trang for Ho Chi Minh City (Saigon) tidigare an planerat Vi tager det som det kommer helt enkelt. Skulle daremot det fina vadret halla i sig kanske vi tar oss en tur till nagon narliggande o eller vattenfall eller dylikt.












Var gata. Skylten ar for hostelbaren, Red Apple. Restaurangen heter Green Apple. Fyndigt.












En sadar sanningsenlig skylt.












Goda smoothies pa stranden.










En del av stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar