Beijing
söndag 11 oktober 2009
Vietnam
Hej alla trogna lasare som vantat och vantat! Ni ska veta, att vi har vantat och vantat vi ocksa..Vantat pa en hel del saker, tag, bussar, kunskaper i kinesiska, men ocksa pa att kunna uppdatera varan blogg saklart! Idag kom vi fram till Hanoi, Vietnam efter en lite marklig busstur. Den borjade alldeles normalt med kinesiska matt matta, dvs med vantan. Val pa bussen flot allt pa till vi kom till den kinesisk-vietnamesiska gransen. Dar skulle det tydligen betalas 2 yuan per skalle till den vietnamesiska granssnubben. Vi var panka eftersom vi spenderat alla yuans pa busstationen i Nanning..Vi kom dock igenom tullen med hjalp av 1,5 yuan vi hittade i den djupaste fickan och 1 svensk krona. Val framme i Hanoi blev vi plotsligt avslappta mitt i odemarken, men lyckades ta oss till vart hostell som visade sig vara varldens skonaste stalle!Efter en efterlangtad dusch gick vi till en vegetarisk restaurang och at och proppmatta och drack en ol var for 25 svenska kronor. Det kan vi leva med. En utforlig uppdateing med bilder och videos kommer, men inte idag. Ni far hallas med ett smakprov pa bilder fran var treveckors Kinatripp!
Beijing

Beijing
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar