Klockan ar tjugo over atta lokal tid och vi har ganska nyligen anlant till ett regnigt Nha Trang.
Bussresan tog 12 timmar och var bland de smidigaste hittills, da bussen (forvisso inte toppmodern..) inte hade sa manga passagerare gav det oss mojligheten att sitta pa tva saten var. Detta = ganska goda mojligheter for att hitta en bekvam sovstallning.
Pa bussen traffade vi tva danska snubbar, Sune och Joakim som var trevliga att snacka med. Sent om kvallningen snubblade en ganska berusad vietnames pa bussen och trots ca 20 lediga saten klamde han sig ner brevid Sune och borjade smaprata, mestadels "Hallauoo" (eng. Hello) och hoglasning och for Sune uttalstraning av bussbolagets namn som stod skrivet pa satet framfor.
Sune bytte plats efter ett tag och resten av resan fortsatte i lugnt tempo.
Nedan en liten bonus fran en annan bussfard - den mellan Hanoi och Hoi An!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar