Sa var vi da framme i Hanoi som sagt efter redan namnd underlig bussresa. Vi har fatt en riktigt god natts somn som var val efterlangtad. Efter att ha atit rikligt av var inkluderade frukost och uppdaterat bloggen:), gick vi ut for att kolla in staden. Ijja pa jakt efter flip-flop och Eve klanning. Ingetdera hittades, daremot fanns dar valdigt manga affarer med mopedtillbehor da detta verkar vara det absolut popularaste sattet att ta sig runt. Efter en svang pa Hoam market och upp och ner for Pho Hua street (marknadsgata med, som sagt, valdigt mycket inriktning pa mopeder.. Nej tack behover ingen moped, ingen hjalm heller tack, nej inte ens ett sittskydd..) gav vi upp visste inte riktigt vad vi skulle gora. Hostlet vi bor pa hade rekommenderat ett massagestalle i narheten och vi tankte att vi slar till. Och herrejosses och heliga maria vad det var vart det! For 75 spann (varav 25 var dricks) fick vi en 1,5 timmars massage fran ta till huvud. Ingen av oss har nansin fatt en battre massage! En val spenderad eftermiddag. Darefter gick vi hem, tog en dusch och stack till samma vegetariska stalle som igar och at lika god mat. Nu sitter vi har och imorgon ska vi forsoka fa tag i en buss till Hoi An. Vi har inte varit i Vietnam sarskilt lange, men hittills kan vi meddela att We Like It! Dessutom ar det valdigt roligt att ga runt med 1 miljon pa fickan. En svensk krona motsvarar namligen 2000 av den vietnamesiska valutan dong.
Har varit daliga pa att filma och fota i Hanoi, detta ar det enda vi har. Men det kommer mer fran Vietnam snart!
Hej,
SvaraRaderaLång läsning idag om kinesiska tiden. Skitkul! Mamma ringde idag och sa att du hade 9 kr på kontot. Lite magert kanske, så jag har satt in 5000 spänn, så du slipper diska dej fram genom asien.
Ha kul (under sansade former)//Pappa (E´s)
Hej på er!
SvaraRaderaBella från 9m här!
Fett avundsjuk på er båda, ni gör min drömresa!
Hoppas ni har det sjukt bra och jag hoppas att jag kan få höra lite om er resa när ni kommer tillbaka!
Kram på er!
Hej på er, vill bara önska er lycka till på fortsatta resan! Läser bloggen och kollar ofta efter uppdateringar. Ta hand om er, kramar från jenny som inte... (a-s vet..)
SvaraRaderabuuhuu, jag är avis. är hungrig också. puss!
SvaraRadera