onsdag 21 oktober 2009

lite bilder fran saigon


Nagra videos och foton hanns iallafall tagas har i Saigon. Efter forra inlagget tog vi oss en tur i stan. Gick till The Reunification Palace men det var stangt. Typiskt tankte vi, men jaja. Och efter att ha vaxlat dong till dollar gick vi upp och tog valbehovlig shower och nap. Vi gick ut och at pa en irlandsk pub. Ostigt och maffigt och vitloksbrod. Skont att man ar sa laid back att man inte raknar kalorier. Tog ett par bira, dansade med glada-i-hagen-irlandare och britt men tog oss i kragen och gick hem tidigt. Ska ju upp i ottan for var batfard. Vi ar har alltfor kort, men efter att snart saga hejda till Vietnam ar vi bada eniga om att hit ska vi forsoka aka igen. Vi har verkligen haft det bra har och Saigon har under var enda dag har gjort oss annu mer sugna pa att aterkomma. Kanske redan under denna resa.. Vem vet...


















I den har granden bor vi. Pa ett hostel som mer kanns som att man ar hemma hos nagon. Mitt mitt konsthus lyder den direkta oversattningen fran engelska till svenska. Spannande val av namn.










En gata i Saigon.

Har kan man hyra moto bike. Om man kanner for att gora det lite senare sa ar det inga problem for varannan meter finns dar forsaljare som ar valdigt angelagna om att fraga om man anda inte vill hyra en moto bike. Och sager man nej fragar de garna en gang till, for sakerhets skull, och en gang till, och en till, och en till...

Poppis med motobikes iallafall.

Vad ska vi gora med alla vara ledningar och sladdar?

Gympa i parken.

Skola i parken.

Glad Ijja.

1 kommentar:

  1. Scary u girls u managed to cross the busy street without any incident !!!!! Lovely weather by the way !!

    SvaraRadera